ibn-griet.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

city trippen

en dag in Adelaide eerst de kertsman daarna cross kijken

trektocht door de grampians

de grampians is het laatste gedeelde van de bergketen die van noord naar zuid loopt door australie. achter dit gedeelde is er een enorme vlakte.dus een goede wandeltocht naar de top van deze keten mochten we niet overslaan

vertrek uit melbourne via de great ocean road

we zijn nu opweg naar ons eindstation Adelaide. tss melbourne en Adelaide ligt een gigantische mooie kustweg.de baan op zich is zeer kronkelig en op en neer maar de uitzichten zijn fenomenaal

bezoek aan philip island

de reden om naar dit eiland te gaan is de little pinguin parade bij zonsondergang.hier zijn wel geen foto's van omdat dit verboden is omdat anders de beestjes opgeschrikt kunnen worden.maar ge moet maar eens googelen naar het onderwerp,het was wel zeer mooi om meegemaakt te hebben. maar de dag begon rond 11u00 wanneer ze ons kwamen oppikken. om de dag verder te vullen zijn we nog in een opvangcentrum voor dieren geweest. hier zaten koala's dingo's en natuurlijk kangeroes en een baby wombat.

melbourne city

bij onze ontdekkingstocht door Melbourne hebben we Victoria Markets ontdekt(iet zoals de Turkenmarkt in Beringen) maar deze zijn wel gezelliger en een stuk groter. verder zijn we gewoon door de stad getrokken en natuurlijk een ijsje opgepikt

trektocht door een reservaat bij lakes entrance

dit was is al zeker 1 van de hoogtepunten van de reis. gewoon lopen tussen tientalle wilde kangeroes. we konden relatief dichtbij komen zolang we maar tegen de wind in liepen.verder had het reservaat ook schittrende uitzichten op de 2 oceanen .

beklimmen van de hoogste berg in australie

deze eer is alleen aan Griet want ik had geen jas of lange broek bij. de weersomstandigheden waren sneeuw,wind en -4 graden. dus een short en t-shirt waren niet echt ideale kledingstukken. dus ben ik beneden gebleven en heeft Griet de berg bedwongen.

bezoek aan de hoofdstad canberra

hier waren we niet van plan om een nacht te blijven maar wel hebben we een bezoek gebracht aan het parlement

dagtrip naar de blue mountains

aan de rand van Sydney ligt een gigantisch natuur park.ze noemen het de blue mountains. maar het eerste wat onze gids zei was dat het geen bergen zijn maar een uitgesleten plateau. en de blauwe kleur over het gebied komt van de eucalyptusbomen. de verschillende uitzichten waren gewoon schitterend,de valleien,watervallen en de kleine paadjes. het was zeker de moeite om er voor op te staan om 6u30. onze gids was wel zowa nen halve gek maar dat moet je erbij nemen. en op het einde van de toer zijn we gestopt om naar de Melbourne Cup te kijken.het evenemet van het jaar een 3200m lange paardenrace. dit beetje cultuur mocht niet ontbreken.

aankomst in sydney

yep als je van een grootstad moogd spreken is Sydney er zeker 1. er zijn 4.5 miljoen inwoners gigantisch zenne.we zijn rond 15u aangekomen na een busrit van 6u. de beste manier om van het tam gevoel af tegeraken is direct een fikse wandeling. en dit hebben we dan ook gedaan,omgeveer 10km naar harbour bridge en het operagebouw. morgen gaan we normaal gezien op walvissen cruise en dinsdag zal het een trektocht in de blue moutainsworden rond sydney.

spot x surf camp

dit was gewoon schitterend,hier hebben we leren surfen. van het surfen zelf hebben we nog geen foto's maar deze zijn binnenkort te bezien op een website.wel hebben we beiden toch al rechtgestaan op onze plank,eem hele opgave zenne. later op de avond was het natuurlijk haloween.

byron bay

dit is echt een hippie stadje veel kleine winkeltjes. er heerst wel een zeer gemoedelijke sfeer. het strand was zeer mooi met de zonsondergang. maar de weedcultuur en de surfattitude was niet echt ons ding dus zijn we maar 1 nacht gebleven. maar ik had zeer grote honger mhmhmhmhmh.

brisbane southbank

op deze dag hadden we geen echte uitstappen gepland alleen rustig door de stad trekken naar de southbank.om de dag te beginnen hebben we een museum bezocht om toch ook wat culturele waarde mee te nemen.verder ligt hier ook een aangelegd strand aan de rivier, een duik in het zwembad was met het stralend weer echt een lokroep.op de weg terug naar de backpacker kwamen we het reuzenrad van Brisbane tegen.toen we onze plaats hadden gekregen en het rad boven was begon het zo hard te regenen dat we nog amper een hand voor onze ogen zagen. dus van het mooie uitzicht hebben we niet echt genoten.

moreton island

het is een eiland juist buiten de kust van brisbane. hier zijn we gaan snorkelen bij oude scheepwrakken. ook hebben we op de zandduinen aan het surfen geweest. hier zijn wel geen foto's van omdat er zoveel zand opstoof dat het onze camera vol zand zou steken.

fraser island

dit is het grootste zandeiland ter wereld,voor degene die dat niet snappen het bestaat enkel uit zand geen rotsten of dergelijk.wel is er vroegere vegetatie dat zich gemeng heeft met zand en dat vormt de hardere stucturen.we hebben er een 2daagse gedaan en we verbleven s'nachts in een echt RESORT echt wel goe zenne. om op het eiland te kunnen rondrijden zaten we in een grote 4x4 bus. de rest moet je weer maar zien op de foto's

the caddlefarm

crocodilefarm

ook schattige beestjes aanwezig

great barier reef

vroeg in de ochtend stond een busje klaar om ons naar de jachthaven te brengen. de bedoeling van vandaag was dus om het rif te bezoeken en te snorkelen tss de veelvuldig aanwezige beestjes. en ge moogt eens raden, den dag is zeker geslaagd.op de boot terug beseften we dat we een zoutscrubbing hebben gehad en de eerste tekenen van iets te veel zon en te weining creme

het oudste regenwoud

der is waarschijnlijk wel discussie nu welk regenwoud in de wereld nu echt het oudste is maar daar steek ik gene tijd in. het was geen zeer active dag maar wel 1 om constant rond te kijken

bagage

de rugzakken staan klaar en ze hebben zin omnaar warmere oorden te trekken